سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسئله ی موجودات فضایی و وجود یا عدم وجود آن ها همواره برای بشر بسیار بحث برانگیز بوده است. آن چه مسلم است این که هنوز هیچ مدرکی برای وجود موجودات فضایی در سراسر این دنیای بی نهایت وسیع وجود ندارد. البته همواره قصه ها، افسانه ها، شایعات، حکایات، فیلم ها و ... در مورد موجودات فضایی ساخته می شده و می شود. این اواخر استیون هوکینگ، فیزیک دان سرشناس، استدلال کرده که با توجه به تعداد بی نهایت زیاد و فراتر از تصورِ کرات و اجرام آسمانی در سراسر این دنیای لایتناهی و با توجه به قانونِ احتمالات قطعاً حیات در دیگر مکان های جهان هم وجود دارد. به هر حال فرض کنیم در میان میلیاردها میلیارد سیاره و جرم فلکی تنها روی یکی از آن ها، یعنی روی زمین ما، حیات به وجود آمده باشد. در این صورت اگر آن طور که کفّار می گویند حیات کاملاً اتفاقی است و آفریدگاری ندارد، باید پرسید چرا این اتفاق در تمام این دنیای بی نهایت وسیع فقط در یک گوشه ی ناچیز آن روی داده.


نوشته شده در  سه شنبه 93/5/28ساعت  7:32 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()

سخت برآشفته و از کارِ فلک پریشان احوالم. دلیل این اندازه دون مایگی و پستیِ این جهانِ هرزه را نمی دانم.

 

پَری نهفته رخ و دیو در کرشمه ی حُسن - بسوخت عقل ز حیرت که این چه بوالعَجَبی است

 

در این حالِ اضطراب و اندوهِ بی حد -که البته بسیار به آن عادت دارم، که در زندگیم بسیار رخ داده و می دهد- خدا را به زحمت می توانم ببینم. هر لحظه و هر آن ممکن است حتی از دین هم برگردم. این چنینم که مثل همیشه به ناگه و به شکلی معجزه وار بار دیگر دست معبود را از آستین یکی از بی شمار مؤمنینش بیرون می بینم:

 

اگر چه عرضِ هنر پیشِ یار بی ادبی است - زبان خموش و لیکن دهان پر از عربی است

 

حافظِ پارسی گو که عربیِ پروردگار را خوب از بر کرده، پاسخِ یک دنیا سؤالِ من را از پیش می داند:

 

سبب مَپُرس که چرخ از چه سِفله پرور شد - که کام بخشیِ او را بهانه بی سببی است

در این چمن گلِ بی خار کس نچید، آری - چراغِ مصطفوی با شرارِ بولَهَبی است

 

بله، این رسمِ دیرین و اقتضای طبیعتِ این دنیاست که اگر "چراغِ مصطفوی" هم در آن بیابی، نیرنگ و "شرارِ بولهبی" از آن دست بردار نبوده و نیست.


نوشته شده در  جمعه 93/5/17ساعت  10:5 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اقدام پاکستان
داعش، راه حل همیشگی
عیار ورزش ایران
50 درصد جهان!
جنگ 800 روزه!
[عناوین آرشیوشده]