سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلم “The Nick of Time” ساخته ی سال 1995 آمریکا به کارگردانی فردی به نام John Badham یک فیلم قوی است که به منظور ایجاد ترس در مخاطبین از سیاستمداران و به طور کل سیاست ساخته شده.

فیلم داستان مردی است (با بازی Johnny Depp) که همراه با دختربچه اش در ایستگاه راه آهن به گروگان دو فرد که خود را به جای پلیس جا زده اند، در می آید. این دو فرد دختربچه را پیش خود نگه می دارند و مرد را مجبور می کنند فرماندار ایالت را که یک زن است، بکشد. آن ها او را تهدید می کنند که اگر این کار را نکند، دخترش را خواهند کشت. در نهایت مرد، دخترش و هم چنین فرماندار به طرز معجزه آسایی نجات پیدا می کنند.

فیلم دو شوک روحی به مخاطب وارد می کند: یکی زمانی که مرد جوان پی می برد محافظان فرماندار همگی با قاتلان هم دست هستند و یکی زمانی که او در می یابد حتی همسر فرماندار و به عبارتی عمده ی اطرافیان او اعم از محافظ و سیاستمدار با قاتلان هم دستند و سعی در کشتن فرماندار دارند.

فیلم تلاش زیادی می کند به مخاطب القا کند، سیاستمداران همگی افرادی بسیار شرور و البته خطرناک هستند. احتمالاً از نظر مخاطب در شرارت سیاستمداران شکی نیست؛ اما این که آن ها خطرناک هستند چیزی است که فیلم سعی می کند آن را برجسته کند؛ چیزی که ابداً واقعیت ندارد.

تنها افرادی که در این فیلم قابل اعتماد نشان داده می شوند، قشر تهیدست جامعه هستند که مرد جوان با کمک آن ها قادر است دخترش را نجات دهد.

در پایان با گریختن یک سیاستمدار از مهلکه، فیلم تداوم شرارت و البته خطر آن را به مخاطب گوشزد می کند.


نوشته شده در  جمعه 98/6/15ساعت  6:33 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
وارد آتش شوید
اقدام پاکستان
داعش، راه حل همیشگی
عیار ورزش ایران
50 درصد جهان!
[عناوین آرشیوشده]