سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نظر می رسد با گذشت سالیان جنبش سبز کارایی خود را به کل از دست داده باشد. موضع گیری های این جنبش پس از حصر آقایان موسوی و کروبی دارای نوسان های متعدد بوده و کار به جایی رسیده که امروزه هدف مشخصی برای این جنبش قابل تعریف نیست. رفع حصر که به نظر می رسید در بادی امر صرفاً یک نقطه ی شروع برای پیگیری خواسته های جدی تر مردم باشد، امروزه به اوج مطالبات دست اندرکاران این جنبش تبدیل شده. و این بی شک مردم را دلسرد می کند. اقبال نه چندان قابل توجه مردم به انتخابات اخیر نشانگر همین دلسردی است. مشارکت نسبتاً محدود در انتخابات در حالی است که مسئولین جنبش با دستپاچگی حتی از زبان آقای میرحسین هم اعلام کردند باید به آقای روحانی رأی داد. من فکر می کنم امروزه جامعه ی ایران در یک بن بست به سر می برد. مردم تا حد زیادی سردرگم هستند و جنبش سبز نمی تواند پاسخگوی سؤالات و مطالبات آن ها باشد.

امروزه باید حرکت تازه ای شکل بگیرد. باید پذیرفت جنبش سبز دیگر کارایی ندارد. به فعالان اجتماعی دلسوز توصیه می کنم نهضت تازه ای را پی ریزی کنند. و چه بهتر که این نهضت به عنوان انشعابی از همان جنبش سبز مطرح شود. و چه بهتر که افراد سرشناس سردمدار آن باشند. فعالان اجتماعی ایرانی که در طول بیش از سی و پنج سال تلاش انواع و اقسام روش ها را امتحان کرده اند، این یکی را هم امتحان کنند. این یک حرکت صد در صد انقلابی است و می تواند اعتماد مردم را جلب کند. مردم حتماً به یک نهضت تازه اقبال نشان می دهند و آن را نیاز خود برای برون رفت از این بن بست تلقی می کنند. ولی من فکر می کنم حتی اگر این ایده با موفقیت مواجه نشود، ما چیزی را از دست نداده ایم. جنبش تازه می تواند موازی با جنبش سبز فعالیت کند. به هر حال این بدتر از موازی کاری عجیب در نامزدی هم زمان رئیس جمهور و معاون اول او در انتخابات گذشته نیست.

دوستان، این ایده را به دیگران منتقل کنید. منتظر نظرات شما هستم.


نوشته شده در  یکشنبه 96/2/31ساعت  2:41 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()

با امید به یاری خداوند پس از یک وقفه ی طولانی قصد دارم وبلاگ نوشتن را از سر بگیرم. اما محتوای وبلاگ از دل نوشته های صرف تبدیل خواهد شد به تلاشی هر چند کوچک و ناچیز برای ایجاد یک حرکت فراگیر اجتماعی در کشورمان. من در حد خود تلاش خواهم کرد خواسته های - به گمان من - 90 درصد ایرانیان را در این وبلاگ پیگیری کنم. خواسته ای که به طور مشخص عبارت خواهد بود از یک انقلاب سیاسی مسالمت آمیز و به دور از خشونت. وبلاگ تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در چهارچوب قوانین فعلی کشور عمل کند. قوانینی که مشخصاً اجازه ی پیگیری تغییر در نظام سیاسی به طور مسالمت آمیز و یا به عبارتی اجازه ی اپوزیسیون بودن را به هر شهروند می دهد. نظرات را خواهم خواند ولی فرصت پاسخ گویی ندارم. دوست من، با من باش و با شتاب بیش از پیش به سمت فردا حرکت کن.


نوشته شده در  یکشنبه 96/2/31ساعت  2:16 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
وارد آتش شوید
اقدام پاکستان
داعش، راه حل همیشگی
عیار ورزش ایران
50 درصد جهان!
[عناوین آرشیوشده]