سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نظرم با سه گل هم می شد برزیل را برد. دلیلی نداشت برای آن ها چنین فاجعه ای را رقم زد. وقتی چهره های تأسف بار مردم برزیل را می بینم، از همه چیز بیزار می شوم. یوآخیم لو، سرمربی آلمان، بسیار بی رحم و بسیار مغرور است.

از نظر فنی باید بگویم آلمانی ها در این تورنمنت بسیار زیرکانه عمل کردند. آن ها در دیدارهای قبلیشان حتی چهل درصد قدرت واقعی خود را نشان ندادند. آن ها این فوتبالِ فوقِ نظمِ خود را برای چنین روزی گذاشته بودند. منطقی است؛ چون در صورتی که رقبا از قدرت آن ها اطلاع پیدا می کردند، در مقابل آن ها رو به دفاع می آوردند و در بازی های پایانی جام، کار برای آلمان دشوار می شد. در مورد فرم فوتبالی که آلمان در برابر برزیل به نمایش گذاشت فقط می توانم بگویم هر بازیکن آلمان که صاحب توپ می شد، برای تمام گزینه هایی که می توانست از آن ها استفاده کند، تمرین دیده بود. می توانست در جهات مختلف توپ را پاس بدهد، توپ را به تنهایی پیش ببرد، شوت کند، ارسال کند، معطل کند و ... و برای انتخاب بهترین راه کاملاً آماده شده بود. در واقع بسیاری از بازیکنان آلمان بازیکنان صرفاً متوسطی هستند. ولی همان طور که دیدیم، با همین داشته ها و با تمرین و تلاش می توان بهترین تیم را داشت.

پی نوشت: اکنون فروردین 99 است. دریافته ام که بازیکنان آلمانی همواره در جهان بهترین بوده اند. آن ها حتی با بازیکنان دوپینگی و مشهور آمریکای جنوبی قابل مقایسه هستند. به هر حال تبلیغات هرگز به نفع آن ها نبوده. از طرف دیگر از زمانی که کلینسمان و لوو در رأس تیم ملی فوتبال آلمان قرار گرفتند، بهترین بازیکنان آلمان به تیم ملی دعوت نمی شدند و برخی بازیکنان دعوت شده در مقایسه با ظرفیت واقعی فوتبال آلمان در حد متوسط بودند. این نگرش این دو مربی بوده. کلینسمان به دلیل سواد ورزشی و فوتبالی بسیار نازل قادر به شناخت بهترین بازیکنان نبود و لوو به دلیل خودخواهی از بازیکنان بزرگ متنفر بود.


نوشته شده در  چهارشنبه 93/4/18ساعت  8:14 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اقدام پاکستان
داعش، راه حل همیشگی
عیار ورزش ایران
50 درصد جهان!
جنگ 800 روزه!
[عناوین آرشیوشده]