سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمانی گفته بودم، با توجه به دانشی که در زمینه‌ی فوتبال دارم، قادر هستم یک تیم بوندسلیگای 2 را مربی‌گری کنم.

الآن که دانشم از فوتبال بیشتر شده، پی برده‌ام که این غلط کردن‌ها به من نیامده!

در واقع من به این اعتبار گفته بودم توان مربی‌گری در بوندسلیگای 2 را دارم، که یک مربی هلندی به نام فان خال زمانی مربی‌گری سرشناس‌ترین تیم آلمان را بر عهده گرفته بود. و او به غایت بی کفایت بود. من هم با دیدن موفقیت‌های فرد در واقع بی کفایتی مثل او به خودم جرئت دادم ادعا کنم که می‌توانم در بوندسلیگای 2 مربی‌گری کنم.

بماند که اگر بنا به فان خال است، من می‌توانم خود بایرن را هم از او بهتر مربی‌گری کنم.

به هر حال با افزایش تجربه پی برده‌ام که علی‌القاعده من در حد توپ جمع کن‌های بوندسلیگای 2 هم نیستم!

بگذریم ... یک ستاره‌ی برزیلی دیگر به نام وینیسیوس دارد در دنیای فوتبال مطرح می‌شود. او در چند مسابقه‌ی اخیر تیمش در لیگ قهرمانان اروپا مدام مدافعین حریف را دریبل می‌زد. آن هم مدافعینی شاغل در خود بوندسلیگا.

او در مسابقه با تیم‌های بایرن و دورتموند، تقریباً هر وقت اراده کرد، مدافعین را کنار زد. البته که این یک تبانی است و تیم‌های آلمانی عمداً به او اجازه‌ی هنرنمایی می‌دهند. درست همان‌طور که در نسل‌های قبلی فوتبال، فردی مثل لیونل مسی چهره شد؛ با همکاری تیم‌های آلمانی و انگلیسی و در ادامه سایر تیم‌های دنیا.

هیچ وقت فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009 را از یاد نمی‌برم. روزی که لیونل مسی با قد 140 سانت در حضور مدافعین مطرح انگلیسی، مثل ریو فردیناند، با ضربه‌ی سر دورازه‌ی یونایتد را باز کرد و باعث قهرمانی بارسلونا شد. و موفقیت او با بارسا در آن فصل درست پس از برد 4 بر صفر در برابر بایرن مونیخ شروع شده بود.

خدا شانس بدهد و مهر یک بازیکن مثل رونالدینیو، مسی و یا وینیسیوس در دل سایر ورزشکاران بیفتد؛ در این صورت هیچ چیز نمی‌تواند مانع موفقیت آن‌ها شود. اما در مورد وینیسیوس و با توجه به تمام تجربیاتی که در فوتبال دادم، من می‌توانم ادعا کنم، اگر خود من را هم در زمین بازی می‌گذاشتند، به این راحتی از وینیسیوس دریبل نمی‌خوردم. در این مورد مطمئنم.

بنابراین ای باشگاه‌های معتبر اروپایی، اگر مدافعی می‌خواهید که از پس وینیسیوس بر بیاید، بیایید سراغ خود من! بیخود پول‌هایتان را صرف این و آن نکنید. من در این مورد با کفایت‌ترم! و من جسارت ایستادگی در مقابل وینیسیوس را هم دارم.


نوشته شده در  یکشنبه 103/3/13ساعت  2:7 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سپتامبر مونیخ
یامال
آقای گزارشگر
دقیق تر نگاه کنیم
وینیسیوس
[عناوین آرشیوشده]