سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امشب باخبر شدم تعدادی از پزشکان خدمتگزار ِ جمهوری به رئیس جمهور نامه نوشته اند و از او خواسته اند برای مهار کرونا از همان سیاست ممانعت از تماس افراد با هم تبعیت کند.

اول از همه لازم می دانم خاطرنشان کنم که بیماری کرونا یک بیماری کاملاً جدید است و نمی توان به واسطه ی این که افرادی پزشک هستند، بدون هرگونه تخصص در این زمینه دولت را وادار به تبعیت از یک سیاست به خصوص کنند. در واقع برای بزرگ ترین دانشمندان جهان هم این بیماری کاملاً جدید به حساب می آید و آن ها هم قطعاً به خود اجازه نخواهند داد بدون هرگونه آشنایی با این بیماری روش خاصی را برای برخورد با آن تجویز کنند.

در درجه ی دوم فکر می کنم بیماری کرونا با همه ی اپیدمی ها به طرز باورنکردنی متفاوت شده که مسئولان پزشک ایرانی برای آن نسخه ای به شدت متفاوت می پیچند. در مورد کابوس وارترین بیماری های واگیردار هم هیچ وقت دولت ها "مانع هر گونه تماس افراد با یکدیگر" نمی شوند. مثلاً جذام را در نظر بگیرید. گفته می شود این بیماری از طریق هوا منتقل می شود. ولی هیچ گاه برای جلوگیری از انتقال آن به افراد توصیه نمی شود از تماس با شخص به وضوح بیمار بپرهیزند. بلکه مثلاً به آن ها توصیه می شود موقع معاشرت با فرد بیمار از او مقداری فاصله داشته باشند.

به هر حال گویا کرونا به طرزی غیر منطقی با سایر بیماری ها متفاوت است که باعث شده سیاستمداران تمام آموزه های علم پزشکی را در مورد آن نقض کنند. در پایان لازم می دانم تذکر دهم که غیر منطقی است از انسان که موجودی اجتماعی است، انتظار داشت برای مدت طولانی از حضور در اجتماع پرهیز کند. آن هم برای بیماری که گفته شده هشتاد درصد شانس بهبود دارد. انسان ها کار و زندگی دارند و نمی شود با توجیهات غیر علمی آن ها را از کار و زندگی باز داشت.


نوشته شده در  پنج شنبه 98/12/29ساعت  9:44 عصر  توسط ع. افگار 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
وارد آتش شوید
اقدام پاکستان
داعش، راه حل همیشگی
عیار ورزش ایران
50 درصد جهان!
[عناوین آرشیوشده]